Iranian Agriculture News Agency

سرافرازی:

380 هزار تن بذر گواهی‌شده گندم بین کشاورزان توزیع شد

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از برنامه کشت گندم در سطح 6 میلیون هکتار از مزارع در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تاکنون 380 هزار تن بذر گواهی‌شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

380 هزار تن بذر گواهی‌شده گندم بین کشاورزان توزیع شد

به گزارش ایانا، علیمراد سرافرازی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با برنامه «باسخنگویان» رادیو گفتگو با اشاره به برگزاری جلسه ستاد عالی زراعت با حضور وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در نشستی که در خصوص کشت پاییزه بود، مشخص شد سطح زیر کشت گندم برای امسال 6 میلیون هکتار برنامه ریزی شده است که تاکنون سه میلیون و 600 هزار هکتار معادل 60 درصد برنامه محقق شده است.

وی افزود: برای دست یابی به هدف تعیین شده، 380 هزار تن بذر گواهی‌شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید «جو» تصریح کرد: این محصول یکی از نهاده های مورد نیاز صنعت دامپروری است و نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی کشت شده است که نسبت به سال قبل در جو آبی 23 درصد و در جو دیم 16 درصد رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: امسال برای کشت کلزا به اندازه 233 هزار هکتار، قرارداد منعقد شده و تاکنون سه میلیون و صد هزار چغندرقند بهاره تولید شده است.

سرافرازی خاطرنشان کرد: تولید چغندر پاییزه یکی از سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه سازگاری با اقلیم و بهره برداری بهینه از آب باران است و در این راستا برای 28 هزار هکتار زمین قرارداد منعقد و تاکنون 24 هزار هکتار کشت انجام شده است.

این مقام مسئول به برگزاری جلسه جهش تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: دکتر جهانگیری در این نشست بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی تاکید کردند و کشاورزان را پر تلاش ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه عنوان کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید