Iranian Agriculture News Agency

۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به وضعیت جوجه ریزی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام و طیور در استان تولید شده است که سهم ۱.۵ درصدی تولیدات کشور را دارد.

۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دامی در استان زنجان تولید شد

به گزارشخبرنگار ایانا در استان زنجان،  جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به وضعیت جوجه ریزی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: طی سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام و طیور در استان تولید شده است که سهم ۱.۵ درصدی تولیدات کشور را دارد.

 جواد تاراسی به وضعیت جوجه ریزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام و طیور در استان تولید شده است که ۱.۵ درصد تولیدات کشور را دارد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته در بخش گوشت سفید هم بیش از ۵۴ هزار تن در استان تولید شده که ۲ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

کشور رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۵ درصد مازاد برتولید در استان زنجان داشتیم.

تاراسی از فعالیت ۲۴۶ مرغداری گوشتی در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: با ظرفیت هفت میلیون و ۱۱۷ هزار قطعه در هر دوره فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه دراستان ۱۷ واحد تخم گذار وجود دارد، گفت: ۹۱۸ هزار قطعه ظرفیت تولید دارد و ۱۴و احد مرغ مادر گوشتی دراستان فعال است و ظرفیت تولید بیش از ۸۸۶ هزار قطعه و پرورش بوقلمون هم ۳۰ واحد بوده و تولید ۲۰۰ هزار قطعه تولید دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز داشت: در حال حاضر استان زنجان در تولید طیور مشکلی ندارد و واحدهای مرغداری در این استان نیاز گوشت مرغ و تخم مرغ را تامین می کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید