Iranian Agriculture News Agency

صدور اسناد تک‌برگ کاداستری برای 450 هزار هکتار اراضی ملی در سال جاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور اسناد تک‌برگ کاداستری برای 450 هزار و 562 هکتار اراضی ملی و دولتی این استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

صدور اسناد تک‌برگ کاداستری برای 450 هزار هکتار اراضی ملی در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی که در جلسه مشترک اداره ثبت‌اسناد و مدیران ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان سمنان و کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان سمنان افزود: در راستای قانون جامع کاداستر تاکنون برای تهیه نقشه‌های کاداستر بیش از 133 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان در حال انجام انعقاد قرار داد با شرکت‌های مشاور است.

وی ادامه داد: این تعامل ایجاد شده بین ادارات کل ثبت‌اسناد، منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و تأکیدات رئیس دستگاه قضا فرصت مناسبی است تا طرح کاداستر به طور کامل برای عرصه‌های ملی و دولتی استان اجرا و برای تمامی پلاک‌های ثبتی اسناد تک‌برگ صادر شود.

این مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طرح کاداستر را اقدامی زیربنایی برشمرد و ابراز کرد: اجرای این طرح از ضروریات توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ابزار مهم فنی، حقوقی و اطلاعاتی محسوب می‌شود.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم و اساسی است که نقش به سزایی در شفافیت و جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و فساد در معاملات دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر سرعت بخشی در اجرای طرح کاداستر تأکید کرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح ضروری و لازم است تا کمیته فنی ممیزی با سرعت بیشتری نسبت به تأیید و تحویل نقشه‌های اصلاحی به حوزه‌های ثبتی مربوطه جهت صدور اسناد تک‌برگ اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید