Iranian Agriculture News Agency

شهرستان جلفا پیشرو در تولید ماهیان خاویاری استان آذربایجان‏شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از سال ۹۳ تاکنون پرورش ماهی خاویاری در استان آغاز شده و هم اکنون در پنج مزرعه پرورشی بصورت پایلوت در شهرستان های مرند، سراب و جلفا این ماهی پر ارزش و اقتصادی نگهداری می شود.

شهرستان جلفا پیشرو در تولید ماهیان خاویاری استان آذربایجان‏شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین یوسف پرویزپور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان شیلات ایران،  به همراه حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی  و  قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  و هیات همراه با حجت الاسلام و مسلمین حاج آقای انتظاری، امام جمعه شهرستان جلفا دیدار نمودند.

در این دیدار مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید ماهی در شهرستان جلفا اعلام نمود: شهرستان جلفا به جهت همجواری با رودخانه ارس یکی از شهرستان های مستعد پرورش ماهی در استان محسوب می شود و پرورش ماهی خاویاری هم در استان از این شهرستان شروع شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون پرورش ماهی خاویاری در استان آغاز شده و هم اکنون در پنج مزرعه پرورشی بصورت پایلوت در شهرستان های مرند، سراب و جلفا این ماهی پر ارزش و اقتصادی نگهداری می شود.

گفتنی است در پایان این دیدار امام جمعه جلفا رهنمودهای لازم را ارائه و خواستار رسیدگی به مسائل و موانع آبزی پروری شدند.

در این سفر حجت الاسلام والمسلمین پرویزپور به اتفاق هیات همراه ضمن بازدید از پروژه های پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری در شهرستان جلفا و ارزیابی طرحهای شیلاتی در گفتگو با تولید کنندگان در جریان مشکلات و موانع توسعه و تولید آبزیان قرار گرفتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید