Iranian Agriculture News Agency

بغدادچی تأکید کرد:

لزوم اجرای طرح ساماندهی واحدهای مرغداری غیرمجاز در آذربایجان شرقی

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: اولین تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مرغداری استان، کاهش مصرف گوشت مرغ در بین اقشار مختلف جامعه است.

لزوم اجرای طرح ساماندهی واحدهای مرغداری غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام بغدادچی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی چرتکه که از رادیوی تبریز بصورت زنده پخش می شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در اواخر سال 98 و پس از انتشار بیماری کرونا در جامعه و تبعات منفی آن بر اکثر فعالیت های اقتصادی و تولیدی، مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش و محصولات تولیدی در دست تولیدکنندگان انباشته شد و به  تبع آن قیمت گوشت مرغ روند نزولی به خود گرفت.

وی با بیان اینکه این روند باعث متضرر شدن اکثر مرغداران کشور شد افزود: سازمان جهادکشاورزی استان با اعمال تمهیداتی از جمله خرید تضمینی و تامین نهاده ها توانست از کاهش قیمت گوشت مرغ جلوگیری کرده و مانع متضرر شدن بیشتر مرغداران گردد، انصافاً مرغداران نیز علیرغم کاهش قیمت، به تولید خود ادامه دادند.

 بغدادچی اضافه کرد: در نیمه اول سال 99 کاهش قیمت گوشت مرغ در جامعه به وضوح مشاهده شد، قیمت مرغ در سه ماهه اول سالجاری بسیار پایین تر از حد نرمال بود بعد از افزایش قیمت نهاده ها و مشکلاتی که در حمل و نقل نهاده ها بوجود آمد به تدریج قیمت نهاده ها و مولفه های تولید افزایش و نهایتاً قیمت تمام شده محصول نیز روند صعودی پیدا کرد.

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار کرد: با مقایسه افزایش قیمت گوشت مرغ با سایر محصولات کشاورزی منجمله صیفی جات و سبزی جات می توان گفت افزایش قیمت مرغ به صورت منطقی و قابل قبول بوده و تولیدکنندگان نیز سود چندانی از این افزایش بدست نیاوردند.

وی با بیان این موضوع که شیوع بیماری کرونا در کشور موجب تشدید مشکلات صنعت مرغداری کشور و استان شده است، گفت: توزیع نهاده ها به طور سیستمی از طریق سامانه بازارگاه این امکان را فراهم کرده تا تولیدکنندگان مستقیماً نسبت به تامین نهاده مورد نیاز خود اقدام نمایند این امر موجب کاهش هزینه نهاده ها می شود، افزایش راندمان واحدهای تولیدی و اصلاح ساختار واحدها از سیاست های سازمان جهادکشاورزی استان در راستای کاهش هزینه های تولید است تا گوشت مرغ با نرخ متعادل تری در بازار عرضه گردد.

 بغدادچی در ارتباط با فعالیت واحدهای غیرمجاز صنعت مرغداری استان نیز، اظهار کرد: علیرغم این موضوع که واحدهای غیرمجاز بدون پروانه بهره برداری به تولید مشغول می باشند تمامی تولیدات این واحدها با نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی به بازار عرضه می شود و هیچ مشکلی بابت سلامتی محصول ندارند.

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنان خود تاکید نمود: واحدهای غیرمجاز مرغداری استان در اولین فرصت نسبت به تعیین تکلیف واحد خود در قالب طرح ساماندهی مرغداریهای غیرمجاز اقدام نموده و به این منظور به مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید