Iranian Agriculture News Agency

با تشکیل کارگروه مشترک سازمان جنگل‌ها و سازمان محیط زیست؛

اقدامات حفاظت از منابع طبیعی کشور تشدید می‌شود

کارگروه مشترک بین سازمان جنگل‌ها و سازمان محیط زیست برای تشدید اقدامات حفاظتی در منابع طبیعی تشکیل شد.

اقدامات حفاظت از منابع طبیعی کشور تشدید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نخستین جلسه مشترک این سازمان با سازمان محیط زیست اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها با سازمان محیط زیست کشور باید در زمینه حفاظت از منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در حفاظت و مبارزه با آفات و بیماری ها در مناطق چهارگانه مسئول اجرایی سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، به عنوان همکار است اما در سایر مناطق، مسئولیت با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همکار سازمان محیط زیست است.

منصور ادامه داد: در پیشگیری و اطفای حریق مسئول و فرمانده اصلی در مناطق چهارگانه، محیط زیست بوده و سازمان جنگل‌ها موظف به همکاری با این سازمان است و در سایر مناطق شرایط برعکس حاکم است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با اهمیت جنگل‌های هیرکانی خاطرنشان کرد: در حوزه جنگل‌های هیرکانی باید مراقبت‌ها را تشدید و این موضوع را به صورت دستورالعمل به تمام استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی افزود: هر دو مجموعه باید گشت و مراقبت را در منطقه هیرکانی افزایش دهند تا از قاچاق چوب جلوگیری شود.

منصور ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل گارگروه مشترک کاری بین دو سازمان جنگل‌ها و محیط زیست تصریح کرد: موضوعات مهمی که باید در دستور کار کارگروه قرار گیرد؛ استفاده از منابع صندوق ملی محیط زیست، برنامه‌های حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و موضوعات لحاظ شده در برنامه هفتم است.

وی افزود: ما می‌توانیم احکام مشترکی را به دولت پیشنهاد دهیم که در پیشبرد اهداف منابع طبیعی و محیط زیست موثر بوده و در بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با طرح کاداستر سواحل و جنگل‌ها، گفت: قوانین مربوط به سواحل در کشور مغفول مانده است و ما تا پایان سال تمام سواحل و جنگل‌های کشور را کاداستر و سند دار می‌کنیم.

در ادامه این جلسه، کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: این یک فرصت استثنایی است که سازمان محیط زیست بتواند با سازمان جنگل ها همکاری داشته باشد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها و محیط زیست مکمل هم هستند و باید بین این دو دستگاه هم افزایی بیشتری ایجاد شود.

کلانتری در رابطه با صندوق ملی محیط زیست، گفت: سازمان جنگل‌ها باید از فرصت صندوق ملی محیط زیست برای دریافت تسهیلات استفاده کند چراکه این صندوق مکانیزم لازم برای انجام امور محیط زیستی و ارائه تسهیلات را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید