Iranian Agriculture News Agency

ارتقا ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به32.2

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل به 32.2 ارتقاء یافته که از متوسط ضریب مکانیزاسیون کشور بالاتر است.

ارتقا ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به32.2

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل مسعود آسیابی زاده رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، افزود: خوشبختانه امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل به 32.2 ارتقاء یافته  که از متوسط ضریب مکانیزاسیون کشور بالاتر است.

این مقام مسئول افزود: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد 426 دستگاه تراکتور و 38 دستگاه انواع کمباین و 782 فقره انواع ادوات دنباله بند کشاورزی از قبیل سیب زمینی کن و گاوآهن سه خیشه و دیسگ و لولر و .... جذب شده است .

آسیابی زاده ادامه داد: برای شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی استان در شش ماهه نخست سالجاری نیز تعداد 2059 فقره پرونده تشکیل شده است و تعداد 3134 مورد بازدید میدانی نیز از آنها صورت گرفته و تعداد 2875 دستگاه جهت شماره گذاری به مراکز ارجاع داده شده و تعداد 2526 فقره پلاک نیز بر روی تراکتورها نصب شده و رسما دارای شماره نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هستند .

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش بالایی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان عملاً عمر مفید خود را سپری کرده‌اند یکی از سیاست‌ها و  برنامه‌های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی سازمان، نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی استان است که برای نیل به این هدف امسال با اعطای تسهیلات مناسب از محل خط اعتباری شماره8 مکانیزاسیون برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

آسیابی زاده افزود: در این راستا و برای ایجاد شرایط لازم برای توسعه مکانیزاسیون استان برای امسال با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تسیهلات بانکی لازم برای تامین و خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است و روند اعطای تسهیلات همچنان ادامه دارد.  

وی گفت: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در کلیه زیر بخشهای کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، تاسیسات دامداری، مرغداری، شیلات، منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کلیه بهره‌برداران در زیر بخش‌های فوق می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان تابعه نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

آسیابی‌زاده افزود: یکی از وظایف اصلی مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شرایط مناسب برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید محصولات زراعی، باغبانی و دام و طیور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید