Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

پرداخت خسارات بخش کشاورزی توسط دولت، فقط و فقط در ازاء بیمه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که استان خوزستان کلکسیونی از بلایای طبیعی را در خود دارد، بر بیمه شدن انواع محصولات بهره‌برداران، اعم از زراعی، باغی و دامی و ... تاکید کرد.

پرداخت خسارات بخش کشاورزی توسط دولت، فقط و فقط در ازاء بیمه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدا رحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: خوزستان علاوه بر ظرفیت و پتانسیل بالا در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور، به لحاظ تنوع حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی، سیل، تگرگ، طوفان و آتش سوزی نیز استانی استثنایی بوده و همه ساله با این بلایا مواجه است.

وی ضمن اشاره به آمار و اطلاعات هواشناسی افزود: با توجه به آمار و بررسی‌های سازمان هواشناسی لازم است کشاورزان سخت کوش استان بیمه محصولات خود را جدی گرفته و در دستور کار قرار دهند.

امیری زاده در ادامه بیمه را پشتوانه‌ای امن برای بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اعلام اخیر دولت مبنی بر عدم پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است، از همه بهره‌برداران عزیز خوزستانی خواست تمام محصولات خود اعم از زراعی، باغی و دامی و ... را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به انواع بیمه های کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بیمه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بیمه پایه، بیمه عمومی، بیمه انفرادی و بیمه تکمیلی اشاره کرد که اخیرا نیز بیمه کشت قراردادی و بیمه آتش سوزی به آنها اضافه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: از تمام کشاورزان فهیم و عزیز خوزستانی تقاضا می شود محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده تا در صورت بروز مشکل و خسارت، بیمه پاسخگوی خسارات وارده به این عزیزان باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید