Iranian Agriculture News Agency

تجهیز ۴۹۶ هکتار از اراضی درمیان به سامانه نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: امسال ۴۹۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود.

تجهیز ۴۹۶ هکتار از اراضی درمیان به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سیدمحسن نصیرائی افزود: امسال از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری ملی ۴۹۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان درمیان تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: از این میزان ۴۲۰ هکتار از اراضی زارعی و باغی شهرستان به سیستم آبیاری کم فشار و ۷۶ هکتار هم به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.

نصیرائی با بیان اینکه تاکنون در ۳۳۳ هکتار از اراضی شهرستان سیستم آبیاری کم فشار اجرا شده است، عنوان کرد: برای اجرای سیستم‌های کم فشار، ۳ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از محل کمک‌های فنی و اعتباری به شهرستان اختصاص یافته و ۵۰۰ میلیون تومان هم سهم مشارکت مردم در این زمینه است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض را ۱.۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۵۰ میلیون تومان هم سهم مشارکت مردم بوده و این طرح‌ها با اعتباری بیش از یک و نیم میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: با اجرای سامانه نوین آبیاری در این شهرستان بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب در آبخوان‌های شهرستان ذخیره سازی می‌شود.

نصیرائی با بیان اینکه از ابتدای امسال یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سامانه نوین آبیاری به صندوق توسعه بخش کشاورزی شهرستان تخصیص یافته است، اظهار امیدواری کرد در این زمینه حدود ۲ میلیارد تومان هم از اعتبارات ملی به صندوق استانی و به دنبال آن به شهرستان برای اجرای طرح‌های پیش بینی شده، اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی، ادامه داد: در این سفر توسط وزیر جهاد کشاورزی، قول مساعد مبنی بر تامین کمک‌های فنی و اعتباری بدون محدودیت برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری بر اساس ارائه طرح به خراسان جنوبی و به تبع آن شهرستان درمیان داده شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید