Iranian Agriculture News Agency

افزایش قیمت زعفران به دلیل کاهش تولید

کشاورزان برای فروش دست نگه دارند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در بازدید از شبکه دانش ترویج با بیان این مطلب گفت: سال گذشته بدلیل اتفاق نیافتادن کشت جدید و وضعیت بارش ،دما و رطوبت ۳۰ درصد کاهش تولید در زعفران داشته ایم بنابر این قیمت زعفران افزایش خواهد داشت.

افزایش قیمت زعفران به دلیل کاهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، اورانی افزود: از کشاورزان میخواهیم که برای فروش محصول عجله نداشته باشند و یا مقداری از محصول خود را برای تامین هزینه ها بفروشند.

وی اظهار داشت:  برخی اظهار میدارند که بدلیل فروش نرفتن محصول سال گذشته و تولید بالای امسال قیمت کاهش خواهد داشت که این موضوع صحت ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل شبکه دانش گفت: برنامه ما در ترویج این است که هرکس بتواند با این شبکه ارتباط بگیرد و نیاز دانشی خود را برطرف کند. به عنوان مثال بهره بردار می تواند با پژوهشگر ارتباط برقرار کند و سوالش را بپرسد و یا در حوزه ای وارد شود و از نشریه، فیلم و... مربوط به آن استفاده کند و پاسخ سوالش را بیابد. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان با اشاره به فرآیند تعیین نیازهای موضوعی در این دفتر، خاطرنشان کرد: برای تعیین موضوعاتی که می بایست از طریق رسانه ها منعکس شوند، یک نیازسنجی صورت می گیرد. این نیازسنجی از بخش های مختلف اجرا از جمله معاونت ها و سازمان های تخصصی، سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و نیز بهره برداران و کشاورزان اخذ می شود سپس در اختیار شورای رسانه های ترویجی ما قرار می گیرد که اعضای تخصصی خود را دارد. این شورا، موضوعاتی که متناسب با اولویت های بخش باشند را تایید می کند و سفارش تولید محتوا انجام می شود.

لازم به ذکر است برنامه آموزشی ترویجی شبکه دانش کشاورزی هر هفته در موضوعات مختلف و مشارکت بخش خصوصی شرکت یکتا بان هر هفته روزهای چهار شنبه به صورت وبینار برگزار میگردد.مخاطبین این برنامه کارشناسان پهنه، مسئولین مراکز خدمات و مسئولین ادارات ترویج و بهره برداران بخش کشاورزی بسته به نیاز سنجی که در استان انجام می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید