Iranian Agriculture News Agency

افزایش صادرات آبزیان خوراکی از استان اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در شش ماهه اول سال جاری 1350 تن انواع آبزیان از استان اصفهان به کشورهای مختلف صادر شده است.

افزایش صادرات آبزیان خوراکی از استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمدرضا عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مستمر مدیریت شیلات استان اصفهان در سال جهش تولید و در راستای حمایت از آبزی‌پروران به خصوص در بخش ماهیان خوراکی (کپورماهیان و ماهی قزل آلا)، مباحث افزایش ارزش تولیدات، توسعه بازار و صادرات آبزیان پیگیری شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری، وجود ویروس کرونا در جامعه و محدودیت‌های ایجاد شده باعث کاهش شدید قیمت و عرضه آبزیان و خسارت به تولیدکنندگان شد که به همین منظور در ابتدای سال کارگروه‌های تخصصی ویژه شیلات در استان با همکاری واحد توسعه بازرگانی سازمان، اداره کل دامپزشکی، دبیر زنجیره تولید سازمان و با حضور آبزی‌پروران استان تشکیل و موارد مختلف در آن پیگیری شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای این کار، نتایج بسیار خوبی را شاهد بودیم که از جمله می‌توان به ایجاد زنجیره‌های ارزش تولید ماهیان خوراکی و ماهیان زینتی، تلاش برای ایجاد تعاونی‌های شهرستانی، تغییر و افزایش توان صادراتی آبزیان و رشد معقول قیمت و عرضه و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در سال جهش تولید باعث رضایت‌مندی نسبی تولیدکنندگان شد، گفت: با این اقدامات شاهد روند افزایشی توسعه بازار و صادرات هستیم به‌طوری‌که در شش ماهه اول سال جاری از نظر وزنی 1350تن انواع آبزیان از استان اصفهان به کشورهای مختلف صادر شده است.

عباسی کشورهای هدف صادراتی را شامل کشورهای عراق، امارات، ترکیه و... اعلام و عنوان کرد: میزان صادرات آبزیان استان با ارزش حدود هشت میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت برابر افزایش را نشان می‌دهد. آبزیان صادر شده از طرق مختلف به خصوص کارگوترمینال فرودگاه اصفهان و سایر مبادی صادر شده و محموله‌ها شامل ماهیان زینتی، ماهیان پرورشی و ماهیان جنوب(ماهی و میگو) می‌باشد.

وی با اعلام اینکه در سال 98 کل ارزش وزنی آبزیان 810 تن بوده که 570 تن مربوط به آبزیان پرورشی بود، ادامه داد: حدود 60 درصد صادرات مربوط به ماهی قزل آلا و ماهی کپور و همچنین ماهیان زینتی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: لازم بذکر است میزان صادرات اعلام شده در بخش ماهیان زینتی صرفا صادرات رسمی به خارج از کشور بوده که با توجه به تولیدی در حدود 68 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان  بخش زیادی از ماهیان تولیدی استان به سایر استان‌های کشور از جمله استان تهران و استان مرکزی و...  صادر شده که رقمی در حدود 40 تا 45 میلیون قطعه را شامل می‌شود. ضمنا کل تولید 98 استان 10220 تن بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید