Iranian Agriculture News Agency

رهاسازی ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از رهاسازی ۲۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی برای نخستین بار در مخزن سد خداآفرین خبر داد.

رهاسازی ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه برنامه رهاسازی۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین که حسین حاتمی نماینده مردم شهرستانهای کلیبر ، خداآفرین و هوراند ، حجت الاسلام والمسلمین یوسف پرویزپور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان شیلات ایران ، فرماندار شهرستان خداآفرین ، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند با اعلام این مطلب گفت: برای اجرای فاز نخست طرح رها سازی ماهی، سه میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: در مرحله دوم این طرح نیز یک میلیون قطعه دیگر در این سد رهاسازی می شود که با انجام آن افزون بر ایجاد فرصت شغلی برای ۱۰۰ نفر، ظرفیت تولید ماهی استان هم به یک هزار تن افزایش می یابد.

 فتحی اضافه کرد: چهار نوع ماهی گرمابی فیتوفاگ، بیگ هد، کپور و آمور با وزن پنج گرمی به منظور پرورش رها شده که پس از دو سال، صید و به بازار عرضه می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به این که به زودی طرح پرورش ماهی در قفس هم در مخزن سد خداآفرین اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: عملیات طرح پرورش ماهی در قفس با همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این سد با سرمایه بخش خصوصی آغاز خواهد شد و به همین منظور 3 نفر از سرمایه گذاران و بهره برداران به این شرکت معرفی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید