Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان انجام شد؛

اجرای پروژه امنیت غذایی گندم دیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از اجرای پروژه امنیت غذایی گندم دیم برای اولین بار بصورت یکپارچه به مساحت ۱۵۰ هکتار در اراضی کشاورزی روستای لیجین شهرستان ورزقان خبر داد.

 اجرای پروژه امنیت غذایی گندم دیم

سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: طرح ایران ـ ایکاردا که با هدف پایداری تولید و در راستای تحقق سیاستهای اقتصادی مقاومتی صورت می گیرد؛ برای دومین بار در شهرستان ورزقان در سال زراعی ۱۳۹۹ـ ۱۴۰۰ در سطح یک هزار و صد و پنجاه هکتار گندم دیم با ۵ رقم گندم دیم بنامهای هشترود، صدرا، رصد، باران و واران با پیشرفت فیزیکی صد درصد به وسعت ۱۰۰۰ هکتار در روستاهای تابعه و ۱۵۰ هکتار بصورت یکپارچه در اراضی کشاورزی روستای لیجین اجرا گردید.

وی تصریح نمود: ضمن اینکه ۹۰ درصد نیازهای غذایی مردم ایران از این حوزه تامین می شود هدف از اجرای این طرح انتقال جدیدترین یافته های تحقیقاتی و علمی محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مزارع کشاورزان، رعایت تناوب زراعی، اجرای کشاورزی حفاظتی و در نهایت افزایش بازده در در واحد سطح در شهرستان ورزقان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان ورزقان ضمن تشکر از همکاری زارعین، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای لیجین گفت: اجرای این طرح پس از تشکیل جلسات فنی و ترویجی با بهره برداران و ارایه توصیه های فنی‌ و نظارت کارشناسان این مدیریت صورت گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید