Iranian Agriculture News Agency

دریافت نهاده به شرط هویت‌گذاری و بیمه دام

واحدهای دامداری پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها را با دقت انجام داده و اطلاعات لازم را در سامانه وارد کنند تا بتوانند نهاده مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

دریافت نهاده به شرط هویت‌گذاری و بیمه دام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، نشست بررسی هویت‌گذاری و بیمه دام با حضور مدیران و کارشناسان سازمان و نمایندگانی از اتحادیه‌ها و صنوف برگزار شد.

 احمدرضا اسماعیلی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه بیمه دام اظهار کرد: جلسات متعددی به منظور افزایش توجه فعالان بخش برای توسعه بیمه برگزار شده است و امیدواریم شاهد نتایج آن نیز باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، نگهداری دام زنده صرفا با نصب پلاک معتبر و ثبت مشخصات دام زنده از طریق سامانه پایش بیماری‌های دامی و سامانه هویت دام در پنجره واحد کشاورزی مجاز است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های شکل گرفته، پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام سنگین استان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما در بخش دام سبک نیاز به همت و تلاش تمامی مدیران، کارشناسان، اتحادیه‌ها و بهره‌برداران است تا در این قسمت نیز به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای دامداری برای دریافت نهاده باید نسبت به هویت‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند، افزود: ضرورت دارد واحدهای دامداری پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها را با دقت انجام داده و اطلاعات لازم را در سامانه وارد کنند تا بتوانند نهاده مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه مقرر شد واحدهای گوسفندداری نیز به مرور زمان و براساس برنامه‌ریزی نسبت به هویت‌گذاری دام‌ها اقدام کنند، تصریح کرد: کیفیت پلاک‌های استفاده شده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پلاک‌های بی‌کیفیت از چرخه مصرف خارج می‌شوند تا از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ثبت الزامات قانونی هویت‌گذراری و بیمه، پیش‌بینی تمهیدات لازم، تامین به موقع پلاک و پنس  و... مواردی هستند که به افزایش هویت‌گذاری و بیمه کمک می‌کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید