Iranian Agriculture News Agency

تولید 600 تن قارچ خوراکی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید 600 تن قارچ خوراکی در 45 واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد

تولید 600 تن قارچ خوراکی در آمل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی  مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد، اظهار کرد: قارچ خوراکی دارای ارزش غذایی بالا و گروهی از ویتامین ها بویژه، ویتامین D و C، اسیدهای آمینه ضروری و املاح معدنی است و استفاده از آن در سبد غذایی بدلیل عدم داشتن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد و ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه قارچ خوراکی توسط 90 نفر بهره بردار در 45 واحد صنعتی و به صورت مشاغل خانگی و در مساحت 28 هزار متر مربع در این شهرستان تولید می شود، افزود: سالانه 600 تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه  می شود.

اسلامی تصریح کرد: آموزش جوانان و علاقه مندان، ضمن ارتقاء سطح تولید و تامین نیاز جامعه به قارچ خوراکی، می تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.  

وی با اشاره به اینکه  همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند به مصرف کنندگان توصیه کرد قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید