Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۱۸۵ درصدی اجرای سیستم نوین آبیاری در شهرستان سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از افزایش ۱۸۵ درصدی اجرای سیستم نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

افزایش ۱۸۵ درصدی اجرای سیستم نوین آبیاری در شهرستان سربیشه

 به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: امسال بیش از هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان سربیشه تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

«مریم جوادی بایگی» اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری (ملی) حدود هزار و ۴۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان سربیشه تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه از این میزان حجم کار شده، در بیش از هزار و ۴ هکتار طرح آبیاری کم فشار و ۴۱.۳ هکتار هم آبیاری تحت فشار اجرا شده است، افزود: برای اجرای سیستم های نوین آبیاری به طرح های ذکر شده ۷۷۲۳.۶ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده است.  

جوادی با بیان اینکه اجرای سیستم های آبیاری نوین در شهرستان سربیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۵ درصد رشد دارد، افزود: تخصیص اعتبارات دولتی نیز در این زمینه نسبت به سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد دارد.

وی یادآور شد: به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار حداکثر  ۱۷.۵ میلیون تومان و آبیاری کم فشار ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان اجرای سیستم های نوین آبیاری پرداخت می شود.

به گفته وی با اجرای سیستم های نوین آبیاری در  بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان سربیشه در سال جاری  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب در آبخوان های شهرستان ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید