Iranian Agriculture News Agency

هفته بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته جاری دو سامانه بارشی وارد استان می‌شود که بارش‌های قابل توجهی را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

هفته بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مهران چراغپور گفت: در هفته جاری دو سامانه بارشی وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود که بارش‌های قابل توجهی را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در برخی مناطق شاهد مه‌گرفتگی هستیم و فردا کاهش محسوس دما را خواهیم داشت به طوری که   در بیشتر ایستگاه‌ها دما منفی خواهد شد و همچنان احتمال رخداد مه در مناطق غربی را خواهیم داشت.

وی افزود: از اواخر وقت یکشنبه یک سامانه بارشی ضعیفی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب بارش‌های خفیفی در بخش‌های جنوبی مالخلیفه و لردگان و منطقه کوهرنگ خواهد شد.

چراغپور اضافه کرد: این موج به تناوب برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی ساعات موجب وقوع بارش‌های در سطح استان خواهد شد و احتمال بارش برف در ارتفاعات کوهرنگ نیز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه همچنین موجب بارشی بسیار خوبی از اواخر وقت روز پنج‌شنبه وارد استان خواهد شد که برای روزهای جمعه و شنبه در سطح استان فعالیت خواهد کرد، توضیح داد: هرگونه تغییری در فعالیت این سیستم‌های بارشی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کاهش نسبی دما را صبح روز فردا و روز پنج‌شنبه در استان شاهد خواهیم بود، گفت: صبح امروز بن و سورشجان با دمای صفر درجه سردترین نقاط استان گزارش شده است.

وی گفت: سامانه بارشی هفته گذشته بارندگی قابل‌قبولی را برای استان رقم زد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بارشی خوبی را در مناطق جنوبی استان داشتیم.

چراغپور ادامه داد: بیشترین بارش را در مالخلیفه با 85 میلی‌متر، لردگان 63، آورگان 42 و کوهرنگ 33 میلی‌متر داشتیم ضمن اینکه در ارتفاعات زردکوه شاهد بارش برف بودیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید