Iranian Agriculture News Agency

جذب ۷۰ درصدی اعتبارات توسعه آبیاری نوین در استان زنجان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: امسال برای توسعه آبیاری نوین کشاورزی استان زنجان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که تاکنون ۷۰ درصد آن جذب شده است.

جذب ۷۰ درصدی اعتبارات توسعه آبیاری نوین در استان زنجان

به گزارش ایانا، داودی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: امسال برای توسعه آبیاری نوین کشاورزی استان زنجان ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که تاکنون ۷۰ درصد آن جذب شده است.

داودی با اشاره به اینکه جهت تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری ، تسهیلات بلاعوض ارائه می شود، افزود: طبق دستور العمل سال ۹۸ به منظور مجهز کردن یک هکتار زمین به سیستم آبیاری قطره ای ۱۲ ونیم میلیون تومان اعتبار دولتی تعلق می گرفت که امسال این رقم به ۱۷ ونیم میلیون در هکتار افزایش یافته است.      مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۷ هزارهکتار از اراضی استان به  سامانه آبیاری نوین مجهز شده است وبااعتبار سال جاری ۴ هزار هکتار از اراضی آبی مستعد استان مجهز به آبیاری نوین می شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۱۸۳ هزار هکتار اراضی آبی زیرکشت در استان زنجان وجود دارد، افزود: هم اکنون ۵۷ هزارو ۸۲۸ هکتار از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

داوودی گفت: می توان با افزایش راندمان آبیاری حجم قابل توجهی از منابع آب را به چرخه تولید بازگرداند و بخش بزرگی از نیاز های آب کشاورزی و سایر بخش ها را برطرف کرد. استان زنجان ۱۲۴ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی مستعد آبیاری نوین دارد که تاکنون حدود ۴۷ درصد این اراضی به آبیاری نوین تجهیز شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید