Iranian Agriculture News Agency

معتمد در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع بدون محدودیت گوجه فرنگی در میادین شهرداری تهران

کاهش قیمت گوجه فرنگی در کشور تا ۱۰ روز آینده

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: گوجه فرنگی عرضه شده توسط تعاون روستایی با وجود کیفیت بالا هر کیلو ۱۱ هزار تومان توزیع می‌شود و محدودیتی در میزان توزیع نداریم.

توزیع بدون محدودیت گوجه فرنگی در میادین شهرداری تهران

مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با توزیع گوجه فرنگی در میادین شهرداری تهران اظهار کرد: در پی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در کشور و به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر مداخله سازمان تعاون روستایی در بازار گوجه و تامین و توزیع این محصول برای مصرف‌کنندگان که با هدف تعدیل قیمت آن در بازار انجام شد، این سازمان از استان بوشهر که عمده محصول گوجه فرنگی در فضای باز در این استان تولید می‌شود و از اراضی  برگزیده شهرستان دشتی و دَیِر گوجه خریداری کرد و از روز پنجشنبه در میادین اصلی میوه و تره بار تهران توزیع آن آغاز شد.

وی، افزود: ما محدودیتی در توزیع گوجه در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نداریم و از روز شنبه تمامی میادین اصلی شهرداری تهران را پوشش داده و عرضه مستقیم را شروع می‌کنیم و تا هفته آینده در کلانشهرهایی مانند اصفهان، شیراز و مشهد هم این توزیع انجام خواهد شد.

معتمد در رابطه با دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت: هر سال در آبان ماه یک کاهش عرضه به دلیل تغییر شرایط کشت به وجود می‌آید که باعث افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شود.

وی افزود: آبان ماه فصل کمبود فضای باز برای کشت گوجه فرنگی است، البته صادرات این محصول هم در کاهش عرضه به بازار موثر است.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به کیفیت بالای گوجه تامین شده توسط سازمان تعاون روستایی خاطرنشان کرد: قیمت گوجه بسته به کیفیت از ۶ هزار تومان تا ۲۵۰۰۰هزار تومان در تهران عرضه می‌شود که گوجه عرضه شده توسط تعاون روستایی با وجود کیفیت بالا هر کیلو  ۱۱ هزار تومان توزیع می‌شود و محدودیتی در میزان توزیع نداریم.

وی در رابطه با کاهش قیمت گوجه تا 10 روز آینده اذعان کرد: با ورود گوجه شهرستان دشتی و دَیِر، تا ۱۰ روز آینده قیمت گوجه شکسته خواهد شد و این محصول با تناژ بالا وارد میادین می‌شود که مصرف داخل، رب سازی و صادرات را پوشش خواهد داد.

معتمد ادامه داد: گوجه‌فرنگی تابع عرضه و تقاضا است و زمانی که عرضه افزایش یابد، قیمت کاهش یافته و به تعادل می‌رسد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی نگران است که با کاهش قیمت، تا یک ماه آینده کشاورزان متضرر شوند، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در ماه‌های آینده با اتخاذ تدابیری مانند خرید تضمینی، از ضرر به کشاورزان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید