Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

تسهیلات مورد نیاز طرح‌های کشاورزی استان بوشهر چقدر است؟

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از رفع مشکل نهادهای دامی در این استان خبر داد و گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلاتی استان نیاز است.

تسهیلات مورد نیاز طرح‌های کشاورزی استان بوشهر چقدر است؟

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمد تقی منوچهری اظهار داشت: هر ساله در ایامی از سال برخی از اقلام با افزایش قیمت مواجه می‌شود، که منجر به توقف صادرات محصولات می‌شود که این به ضرر تولید کننده است و همین امر باعث می‌شود مشتریان خارجی به سمت دیگر کشورها رو ببرند.

وی با بیان اینکه توقف محصول به روی گوجه فرنگی تأثیرگذار است، افزود: در حال حاضر ۵۵۰ میلیارد تومان پرونده برای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تشکیل شده که عمداً در زمینه گلخانه و آبزی پروری می‌باشد که برای تخصیص این اعتبارات با نوسانات مواجه هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه دو شهرک کشاورزی استان نیازمند تسهیلات هستند، گفت: ۱۴۱ هکتار پرونده گلخانه‌ای تشکیل شده که برای اجرا آن نیازمند تسهیلات هستند.

وی تولید را از ویژگی‌های مهم دشت پلنگ عنوان کرد و افزود: دشت پلنگ یکی از دشت‌های زنده و فعال استان است که همواره محصولات خوبی از آنها صادر می‌شود.

رفع مشکلات شهرک کشاورزی دشت پلنگ

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه در این شهرستان در دست پیگیری است، اظهار داشت: شهرک شیلاتی زیارت، شهرک گلخانه‌ای چاهگاه و دشت پلنگ از جمله آنها است.

محسن شریفی افزود: بعد از سالیان سال مدیریت شهرک گلخانه‌ای چاه‌گاه عوض شد و این شهرک دارای ۱۴ هکتار است که سرمایه گذار آن پیگیر تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال است که با جذب این اعتبار کل مجموعه به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: شهرک شیلاتی زیارت نیز دارای ۸۰ هکتار است که به دلیل معارض هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته که تلاش داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ هکتار زمین برای احداث شهرک گلخانه‌ای دشت پلنگ پیش بینی شده ادامه داد: تلاش داریم ۲۰ هکتار دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

وی از تخصیص آب برای ۷۰ هکتار از اراضی دشت پلنگ برای احداث شهرک گلخانه‌ای خبر داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید