Iranian Agriculture News Agency

قدسی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

فراهم شدن موقعیت های مناسب برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی

مراکز جهادکشاورزی در خط مقدم بخش تولید قرار دارند

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی، گفت: مراکز جهادکشاورزی در خط مقدم بخش تولید قرار دارند.

فراهم شدن موقعیت های مناسب برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمدرضا قدسی در بازدید از مرکز جهادکشاورزی بخش ایلخچی در شهرستان اسکو که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  در ارتباط با وضعیت تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور، افزود: با توجه به بیماری خانمان سوز کرونا، مراکز جهادکشاورزی در خط مقدم تولید حضور دارند و بعد از آن شهرستان ها، ستاد استانی و در نهایت ستاد وزارت جهادکشاورزی در راس امور به انجام وظایف قانونی خود مشغول هستند.

وی با قدردانی از کارکنان مراکز جهادکشاورزی، گفت: قطعاً کسانی که در این مراکز کار می کنند، می توانند در آینده مسئولان موفقی باشند چرا که در بطن مشکلات و مسائل واقعی تولید قرار گرفته و مشکلات را به عینه درک کرده اند.

 قدسی با اشاره به گلخانه مدرن در جلفا و توسعه دامداری های بزرگ در سطح استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در استان آذربایجان شرقی در حال رخ دادن هست، الگوهای مناسبی برای بهره برداران بوجود آمده و موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاران و متقاضیان فعالیت در بخش های مختلف کشاورزی فراهم گردیده است.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی، تاکید کرد: کارشناسان مراکز جهادکشاورزی در صورت امکان باید از بخش های تولید مانند گلخانه ها، باغات و دامداری ها بازدید تخصصی کرده و از این فرصت استفاده کنند چرا که تجربه کار در این بخش ها بسیار با ارزش و می تواند به توسعه بیشتر منجر شود.

وی بر صنعتی بودن استان آذربایجان تاکید کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی قطب مقاومتی کشور بوده و همواره در مواقع حساس این عنوان را عملاً به اثبات رسانده است.

قدسی، افزود: باید کارشناسان و کارمندان مراکز با تلاش های خود از این عنوان دفاع کنند و در بحث های تخصصی و کارشناسی با بررسی دقیق مسائل فنی برای بهبود وضعیت منطقه شرکت کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به محیط کاری مراکز جهادکشاورزی، گفت: باید نوع روابط در این مراکز دوستانه و همکارانه باشد و نباید ساختار اداری موجب محدودیت در اجرای کارها شود، به عنوان مثال در بخش پهنه بندی باید افراد با همکاری بتوانند اطلاعات را بررسی و اعمال نموده و گام های موثرتری در راستای افزایش تولید بردارند.

گفتنی است؛ در پایان این بازدید با اهدای لوحی توسط مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها از خانم نوری کارشناس پهنه مرکز جهادکشاورزی بخش ایلخچی تجلیل شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید