Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور د رسفر به شهرستان بناب:

ایجاد 9 شهرک گلخانه‌ای به مساحت حدود 450 هکتار در آذربایجان شرقی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: تاکنون بیش از یکصد هکتار از اراضی شهرک‌های گلخانه‌ای آذربایجان شرقی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

ایجاد 9 شهرک گلخانه‌ای به مساحت حدود 450 هکتار در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی اشرف منصوری در حاشیه جلسه بررسی احداث شهرک دامپروری در بناب  که  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و کریم مهری عضو هیئت مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی نیز حضور داشتند با اعلام این خبر گفت: در آذربایجان شرقی 9 باب شهرک گلخانه ای به مساحت حدود 450 هکتار وجود دارد که نزدیک به 60 هکتار از آن در مرحله ساخت و یا مراحل پایانی احداث است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح ها باشیم که نقشی اساسی در افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای، ایجاد اشتغال و بهره بهرداری بهینه از منابع آب و خاک که یکی از محدودیت های این منطقه است خواهد داشت.

 منصوری همچنین گفت: در استان آذربایجان شرقی 3 شهرک دامپروری به مساحت 320 هکتار وجود دارد که از این میزان 113 هکتار واگذار شده که همه آنها در مرحله پایانی ساخت و بهره برداری است.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با ایجاد شهرک دامپروری در شهرستان بناب علاوه بر ساماندهی وضعیت موجود صنعت دامپروری، شاهد ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای دامپروران و افزایش تولیدات دامی در شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است، شهرک دامپروری شهرستان بناب در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در ۱۵ ماه آینده در روستای حاجی مصیب ساخته می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید