Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت 50 درصدی پروژه احداث کنتورفارو

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: پروژه احداث کنتورفارو به همراه کشت گیاهان مرتعی بومی منطقه در سطح 50 هکتار از مرتع آبندر از مراتع شهرستان سمنان آغاز و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.

پیشرفت 50 درصدی پروژه احداث کنتورفارو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مریم رحیمی اظهار کرد: این پروژه اصلاحی مرتع با هدف کنترل روان آب‌های سطحی، ذخیره‌سازی نزولات آسمانی در خاک و استفاده از رطوبت اضافی جمع‌آوری‌شده در داخل جوهای کم‌عمق برای رشد گونه‌های مرغوب مرتعی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات بیولوژیک – بیومکانیک در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید افزود: این پروژه با توجه به وضع موجود مراتع به‌منظور جلوگیری از تشکیل روان آب سطحی و فرسایش خاک و توسعه پوشش گیاهی از محل صندوق توسعه ملی در سال 99 اجرایی شده است.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: این پروژه در مرتع آبندر واقع در حوضه آبخیز شهرک صنعتی شهرستان سمنان به‌منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از رواناب سطحی اجرا می‌شود که با توجه به نظارت فنی انجام شده مراحل کار با موفقیت در حال اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید