Iranian Agriculture News Agency

رشد ۳۴ درصدی بهره‌گیری از ماشین‌آلات در کشاورزی نصف ‌جهان

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان در مقایسه با سال ۹۲ بیش از ۳۴ درصد افزایش داشته است.

رشد ۳۴ درصدی بهره‌گیری از ماشین‌آلات در کشاورزی نصف ‌جهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند  افزود: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی هفت سال پیش ۱.۶۴ بود که در سال زراعی گذشته به ۲.۲ رسید و در سال ‌جاری هم برای بیشتر شدن آن خواهیم کوشید.

وی با بیان‌اینکه شمار ماشین‌آلات کشاورزی استان نسبت به سال آغازین فعالیت دولت ۱۴.۱۱ درصد بیشتر شده است، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات به‌روز، نقش شایانی در بهره‌وری این صنعت ایفا می‌کند و افزایش کیفیت، تنوع و میزان تولیدات را رقم می‌زند.

افزایش ماشین آلات کشاورزی اصفهان به ۲۷ هزار و ۶۷۰ دستگاه

رییس سازمان جهادکشاورزی اصفهان اضافه کرد: در سال ۹۲ بیش از ۲۴ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات کشاورزی در این منطقه وجود داشت که با افزوده‌شدن بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه دیگر، هم‌اکنون این رقم به ۲۷ هزار و ۶۷۰ دستگاه رسیده است.

مرادمند با ضروری دانستن بهسازی و نوسازی وسایل و ماشین‌آلات خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات کافی و مشارکت فعالان این صنعت کمک خواهد کرد تا به شمار بیشتری از تجهیزات به‌روز کشاورزی دست پیدا کنیم که ثمره آن نیز توسعه این صنعت اصلی در کشور و استان خواهد بود.

وی با بیان‌اینکه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، عاملی دیگر در بهبود تولید و جهش صنعت کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این شاخص در هفت سال اخیر بیش از ۲۸ درصد بیشتر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: عملیات مربوط به این بخش در سال ۹۲ شامل بیش از ۵۱ هزار هکتار از زمین‌های منطقه بود که این شاخص در پایان سال زراعی قبل در سطح ۶۶ هزار و ۲۴۸ هکتار از مزارع استان انجام شد.

مرادمند با اشاره به اهمیت بکارگیری دانش نوین و آموزش‌های عمومی و تخصصی گفت: در سال زراعی قبل ۱۲۳ هزار و ۴۵ "نفرروز" دوره برگزار شد که در مقایسه با هفت سال پیش، بیش از ۱۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وی موارد مذکور را برای تحقق شعار جهش تولید ضروری دانست و گفت: مجموع عوامل یاد شده بعلاوه مشارکت بیشتر بخش خصوصی و افزایش تسهیلات سبب رونق و جهش تولید و در نتیجه اشتغالزایی و صادرات بیشتر می‌شود.

اختصاص ۳۶۰۰ دستگاه ادوارت کشاورزی به اصفهان 

مرادمند به اهمیت توجه به فناوری‌های مکانیزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون حدود ۲ هزار دستگاه تراکتور، ۵۲ دستگاه کُمباین و بیش از سه هزار و ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی با استفاده از تسهیلات وارد صنعت کشاورزی استان شده و در همین ارتباط شاخص درجه مکانیزاسیون به ۱۱.۳۲ درصد و شاخص ضریب مکانیزاسیون به ۰.۵۴ اسب بخار رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید