Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

با تامین نهاده های مرغداران کمبودی در استان نیست

مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در برنامه ی زنده ی تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز گلستان تصریح کرد: نهاده های مرغداران تامین شده و کمبودی در این خصوص در استان گلستان وجود ندارد.

با تامین نهاده های مرغداران کمبودی در استان نیست

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در برنامهی زنده ی تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز گلستان با اشاره به موضوع مشکلات مرغداران استان گلستان، گفت:  نهادهها تامین شده و کمبودی در این خصوص در استان نداریم.

وی گفت:

در گلستان ۱۰۰۷ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه، ۲۳ واحد مرغ تخم گذار، ۶۲ واحد مرغ مادر گوشتی، یک واحد مرغ اجداد، ۷ واحد جوجه کشی، ۴۷ واحد کارخانه تولید خوراک طیور و ۹ واحد کارخانه فرآورده های کود مرغ داریم.

وی افزود: در مجموع در این واحدهای تولیدی ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر مشغول به کارند و در حدود ۲۷۰ هزار تن محصولات پروتئینی اعم از گوشت مرغ و تخم مرغ تولید می شود که نقش بسزایی در تامین پروتئین خانواده ها دارد.

مهاجر  در ادامه تاخیر در حمل و ارسال محموله ها را جزو نقیصه های خرید از سامانه ی بازارگاه عنوان کرد و گفت: امیدوارم مرغداران عزیز استان با صبر و شکیبایی اجازه بدهند تا بتوانیم این نقایص را برطرف کنیم.

در این برنامه همچنین  غلامحسین  جافر رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور و مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان  گفت:هزینه های دارو و واکسن و حمل و نقل هزینه های تمام شده ی تولید را بالا برده است.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ کاهش مصرف را در پی دارد اما باید گفت که این مولفه های تولید است که موجب افزایش قیمت مرغ شده  بنابراین  اگر قیمت مولفه های تولید کاهش نیابد کاهش قیمت مرغ محقق نخواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید