Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

توسعه آبیاری‌ نوین برنامه‌ هدفمند جهادکشاورزی برای سازگاری با کم آبی است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : تقویت و توسعه سامانه های نوین آبیاری جزو برنامه‌های اصلی و هدفمند جهادکشاورزی برای سازگاری با کم‌آبی است

توسعه آبیاری‌ نوین برنامه‌ هدفمند جهادکشاورزی برای سازگاری با کم آبی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان قزوین که بصورت ویدئو کنفرانسی مسئولان کشوری و در استان قزوین با حضور علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین و یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در دفتر معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود : تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه آباری قطره ای مهمترین هدف جهاد کشاورزی برای مصرف بهینه آب است که بایستی برای تقویت این سامانه ؛ برنامه‌ریزی درست و هدفمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ؛ این استان ۴۸۹ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد اظهار داشت : استان قزوین سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در حوزه‌های زراعی، دامی و باغی تولید می‌کند.

خمسه با اشاره به موضوع آب سد طالقان اظهار کرد : ۶۰ هزار هکتار از اراضی کلاس A استان دقیقاً زیر کانال آب طالقان قرار دارد که بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وی یاد آور شد: گندم، جو، کلزا و ذرت مهمترین تولیدات زراعی استان محسوب می شوند که عدم انتقال آب به این اراضی با مشکلات بزرگی در سطح زیر کشت مواجه می شویم و میزان تولید این محصولات کاهش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه سد نهب امسال به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به ۸۰ میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره‌سازی می‌شود، گفت: مقدار زیادی از این ۸۰ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

خمسه افزود: از مسئولان خواست حداقل ۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد را برای ۳۲۰ هکتار ازبرزگترین گلخانه منطقه در نودهک تاکستان اختصاص دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید