Iranian Agriculture News Agency

لزوم توسعه کشاورزی قراردادی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :کشاورزی قراردادی یکی از راهکارهایی است که می توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت.

لزوم توسعه کشاورزی قراردادی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطا الله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه توسعه زنجیره های عرضه و کشاورزی قراردادی یکی از اولویت های بخش کشاورزی است اظهار داشت: کشاورزی قراردادی یکی از راهکارهایی است که می توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت.

ابراهیمی افزود: کشاورزی قراردادی روش مفیدی برای هماهنگی و بهبود تولید و بازاررسانی در کشاورزی است و  اگر کشاورزی قراردادی به خوبی سازماندهی و مدیریت شود، ریسک خرید و فروش در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.

وی تعاونی‌ها را به عنوان مهمترین نقش در کشاورزی قراردادی قلمداد کرد و گفت: تعاونی‌ها عمدتا بهترین و آیده آل ترین بخش برای تلفیق تمامی فرآیندی تولید بخش کشاورزی است و پشتیبانی از کشاورزان در این بخش صورت می گیرد.

ابراهیمی به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود : با توجه به پتانسیل بالای گیاهان دارویی در صادرات و ایجاد ارزش افزوده، رویکرد کشاورزی قراردادی با کمک رمز موفقیت این صنعت است.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی یک روش موثر برای هماهنگی و ارتقاء تولید و بازاریابی در کشاورزی و درآمد و سودآوری بیشتر برای کشاورزان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تشریح کرد: به کارگیری مدل‌های مختلف کشاورزی قراردادی مزایای متفاوتی از جمله افزایش سود خریدار و کشاورز،افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، کاهش ریسک بازار و تولید را به همراه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید