Iranian Agriculture News Agency

تولید 24هزار تن انواع محصولات سردرختی در شهرستان کوثر

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوثر، گفت: سطح باغات این شهرستان 3750 هکتار از انواع محصولات سردرختی سیب و گلابی و به گیلاس و آلبالو و هلو وشلیل و بسیاری دیگر ازمحصولات سردرختی را شامل می شود .

تولید 24هزار تن انواع محصولات سردرختی در شهرستان کوثر

به گزارش ایانا در استان اردبیل، عینعلی جلیلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوثر با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهمترین رسالتهای  بخش باغبانی این مدیریت تامین میوه های سردرختی و بی نیازی این محصولات به واردات آن از کشورهای خارج است .

وی ادامه داد: قطعا ً تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می کند .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: سطح باغات این شهرستان   3750 هکتار را شامل می شود که انواع محصولات سردرختی سیب و گلابی و به گیلاس و آلبالو و هلو وشلیل و بسیاری دیگر ازمحصولات سردرختی را شامل می شود .

وی افزود: ازاین میزان سطح زیرکشت باغبات محصولی افزون بر 24هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شد و  این درحالی است که در طی سالهای گذشته علی رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه ای از محصولات سردرختی آسیب می بینند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید