Iranian Agriculture News Agency

تحریم و کرونا مانع رشد ارزش صادرات ماهی کردستان نشد

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: در مجموع، ماهیان صادرشده از استان کردستان نسبت به سال گذشته از نظر حجمی سه برابر و از نظر مبلغ، دو برابر افزایش داشته است.

تحریم و کرونا مانع رشد ارزش صادرات ماهی کردستان نشد

 

به گزارش ایانا در استان کردستان، حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان  با بیان اینکه هم اکنون دو کارخانه در حوزه بسته‌بندی در استان کردستان فعال است، مطرح کرد: در سال جاری، یکی از این کارخانه‌ها بالغ بر ۱۸.۵ تُن، صادرات به کشور روسیه داشته است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سال جاری، صادرات از مبادی خروجی کردستان از مرزهای باشماق، بانه و مریوان انجام شده است.

وی در این راستا اظهار کرد: در سال جاری، بالغ بر ۴ هزار تن ماهی از استان کردستان صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته، سه برابر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون دلار و سال جاری بالغ بر ۹ میلیون دلار صادرات ماهی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این ماهیان، از استان‌های دیگر نیز تامین شده و حدود ۲۰ درصد از ماهی صادراتی، مختص به استان کردستان است.

حسین‌پور در این راستا تصریح کرد: میزان تولید ماهی در استان کردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان  یادآور شد: در مجموع، ماهیان صادرشده از استان کردستان نسبت به سال گذشته از نظر حجمی سه برابر و از نظر مبلغ، دو برابر افزایش داشته‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید