Iranian Agriculture News Agency

135 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:از ابتدای سال زراعی جاری و شروع فصل کشت محصولات کشاورزی ؛ تاکنون 135 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته و همچنان ادامه دارد.

135 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم رفت

به گزارش ایانا در  استان قزوین فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: برنامه ابلاغی برای کشت گندم در مزارع کشاورزی استان برای سال زراعی جاری 153 هزار و 182 هکتار تعیین شده که تاکنون 135 هزار هکتار آن کشت شده است.

وی اظهار کرد : از این میزان برنامه ابلاغی کشت گندم برای استان ؛ 48 هزار و 182 هکتار گندم آبی و 105 هزار هکتار گندم دیم می باشد.

خمسه با اشاره به اینکه از ابتدای فصل کشت تاکنون حدود 40 هزار هکتار گندم آبی (83 درصد ) و حدود 95 هزار هکتار گندم دیم (90 درصد ) در مزارع کشاورزی استان کشت شده است، گفت : سطح سبز گندم آبی استان ؛ بیش از 15 هزار هکتار است.

خمسه یاد آور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ؛ از ابتدای فصل کشت گندم نهاده های بذر ، کود و سموم مورد نیاز کشاورزی تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین از نیمه اول مهر ماه آغاز و تا نیمه اول آذرماه ادامه دارد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید