Iranian Agriculture News Agency

آغاز اجرای طرح کشاورز کارت برای خرید کود فسفاته

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح کشاورز کارت به منظور اعطای وام به کشاورزان برای خرید کود فسفاته را به استان ها ابلاغ کرده است.

آغاز اجرای طرح کشاورز کارت برای خرید کود فسفاته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای این ابلاغیه در سطح استان ها آغاز شده است، تصریح کرد: در این راستا، با تحویل این کارت به کشاورزان اعطای وام تا سقف 10 میلیون تومان امکانپذیر است.

وی افزود: به ازای هر هکتار دو میلیون تومان وام به کشاورز داده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  خاطر نشان کرد: کشاورزان باید به بانک کشاورزی مراجعه کنند تا این کارت را دریافت کنند.

وی افزود: کشاورزان با کشاورز کارت می توانند کود فسفاته را از شرکت های عامل توزیع دریافت کنند.

تشکری توصیه کرد: با توجه به اینکه امسال قیمت کود فسفاته بالا رفته است، کشاورزان می توانند از کودهای جایگزین شامل کودهای زیستی و کود عالی در این دوره کشت استفاده کنند.

وی گفت: برای کشت های انجام شده، اکنون زمان استفاده از کود فسفاته است که عده ای از کشاورزان نقدینگی لازم برای خرید این کالا را ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: در سال جاری استان در زمینه تامین کودهای شیمیایی با نرخ دولتی به میزان مورد نیاز استان اقدام کرده است و هیچ مشکلی در پاسخگویی به تقاضای کشاورزانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.

تشکری تصریح کرد: قیمت دولتی کود اوره در سال جاری همانند قیمت سال گذشته است که البته سهمیه استان در تامین این کود در سال جاری افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: آنچه که مهم است این است که قیمت دولتی کود اوره بسیار کمتر از قیمت آن در بازار آزاد است و این تفاوت زیاد قیمتی، انگیزه ای را برای برخی از کشاورزان را بوجود آورده است که تمامی یا بخشی از کود تحویلی خود را با نرخ آزاد به واسطه ها بفروشند و برای تامین دوباره آن با قیمت دولتی با مشکل مواجه شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید