Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبرداد :

رفع تصرف و خلع 950هکتار از اراضی ملی طی 7ماهه نخست امسال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طی 7ماهه نخست امسال با همکاری یگان حفاظت و محافظان افتخاری و مشارکت مردمی موفق به رفع تصرف و خلع ید از 950هکتار از اراضی ملی در سراسر استان شدیم.

رفع تصرف و خلع 950هکتار از اراضی ملی طی 7ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان اظهارداشت: با توجه به هدفمند کردن گشت های یگان حفاظت و مشارکت مردم  تماس های شبانه روزی با سامانه 104 وو مشارکت محافظان افتخای بیعت و همیاران طبیعت تا پایان مهرماه امسال بیش از 950 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و خلع ید شد.

وی افزود: از این میزان 381 هکتار قبل از اینکه متصرفان موفق به تصرف شده با حضور به موقع همکاران و در مراحل اولیه جلوی اقدامات تصرفی متجاوزان گرفته شده  واین اراضی به انفال عودت داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان در ادامه تصریح کرد: همچنین 569 هکتار از اراضی ملی که در سنوات گذشته تصرف شده بود با همکاری دستگاه قضایی و اجرای احکام خلع ید شده و از متصرفان پس گرفته شدکه ازاین میزان بیشترین عملکرد خلع ید در شهرستان جاسک با 3فقره  و81 هکتار، میناب 5فقره و70هکتار بوده است.

ذاکری در ادامه گفت: در خصوص میزان پیشگیری از تصرفات بیشترین میزان در شهرستان میناب 3فقره 13هکتار ، بندرعباس 5فقره 11هکتار و جاسک 1فقره حدود 10هکتار می باشد.

وی در پایان با تشکراز همراهی  و همکاری دستگاه قضایی ونظارتی با گشت یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد قاطع با متصرفان زمین واراضی ملی  گفت: درخواست داریم مردم با مشاهده هرگونه موارد مشکوک به تصرف بلافاصله با تلفن 1504 تماس گرفته و مراتب را جهت پیشگیری و برخورهای قاطعانه وقانونی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید