Iranian Agriculture News Agency

سرهنگ عباس نژاد در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشف 35 هزار متر مکعب چوب از قاچاقچیان در سال99

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در 7 ماه گذشته، حدود 3 هزار پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل دادیم و 35 هزار متر مکعب چوب کشف شده است.

کشف 35 هزار متر مکعب چوب از قاچاقچیان در سال99

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از قاچاق چوب از کشور اظهار کرد: برخورد با قاچاقچیان چوب در سال 99 بسیار جدی‌تر شده و میزان کشفیات، دستگیری‌ها و تشکیل پرونده‌ها 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در 7 ماه گذشته، حدود 3 هزار پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل دادیم و 35 هزار متر مکعب چوب کشف شده است اما به دلیل بالا بودن قیمت چوب، قاچاق این کالا به صورت پراکنده در سطح استان‌های زاگرسی و هیرکانی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: قاچاق با کامیون و وانت به ندرت انجام می‌شود و نوع قاچاق به ماشین شخصی یا اسب و قاطر تغییر یافته است.

وی افزود: برخی از این افراد ساکنین جنگل هستند و برخورد با آنها به مراتب سخت‌تر است.

عباس نژاد با اشاره به این که دستگاه قضایی مسئول برخورد با متخلفان قاچاق چوب است، عنوان کرد: ما سعی داریم در جنگل‌های هیرکانی با پیشگیری از قطع درختان مانع از قاچاق چوب شویم. 

وی افزود: امیدواریم دستگاه قضایی هم متخلفان را به نحوی تنبیه کند که بازدارنده بوده و ما شاهد تخلف مجدد آنها نباشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید