Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

توزیع سیستماتیک نهاده‌های دامی در استان فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نهاده‌های مورد نیاز بخش طیور از طریق سامانه بازارگاه توسط اتحادیه و تشکل های فعال در اختیار اعضا قرار داده می‌شد.

توزیع سیستماتیک نهاده‌های دامی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کرامت الله کیومرثی با اشاره به اینکه نهاده ها کم بود و بعضی از نهادها از بنادر باید خریداری می شد، تصریح کرد: برای مرغداری که سهمیه دو یا سه تنی داشت تحویل گرفتن نهاده به صورت مستقیم مقرون به صرفه نبود از این رو نهاده ها به تعاونی‌ها تحویل داده می شد تا بر اساس لیست بین اعضای تعاونی تقسیم شود.

وی ابراز کرد: به دلیل گشایشی که در گمرکات اتفاق افتاد از ابتدای مهرماه توزیع نهاده برای واحدهای مرغ تخمگذار به صورت مستقیم و با ثبت نام در سامانه بازارگاه انجام می شود.

کیومرثی افزود: از آبان‌ماه نیز برای مرغداری های گوشتی شده همین سیستم پیاده شده و مرغدارها با توجه به ثبت نامی که در سامانه بازارگاه کردند، نهاده مورد نیاز را بدون واسطه دریافت می کنند که این توزیع نهاده بر اساس جوجه ریزی در یک دوره چهل روزه محاسبه و به ازای هر قطعه حدود 1500 گرم سویا و 2546 گرم ذرت توزیع می شود.

دامداران اقدام به هویت گذاری کنند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در آینده نزدیک توزیع نهاده های دامی نیز از طریق بازارگاه به صورت مستقیم اتفاق می افتد.

کیومرثی بیان کرد: از همه دامداران تقاضا می کنم از طریق اتحادیه و تعاونی های شهرستان اقدام به هویت گذاری دام ها کنند که آمار دقیقی از دام سبک و سنگین در سطح کشور داشته باشیم تا برای آینده در توزیع نهاده ها دچار مشکل نشویم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید