Iranian Agriculture News Agency

توسط معاون اقتصادی ریاست جمهوری اعلام شد؛

بازگشت مسئولیت‌ تنظیم بازار‌ محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی

معاون اقتصادی ریاست جمهوری در نامه‌ای به وزرای صمت و جهاد کشاورزی، بازگشت قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

بازگشت مسئولیت‌ تنظیم بازار‌ محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا،  محمد نهاوندیان در نامه ای به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از ابلاغ مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خبر داد.

طبق این نامه، مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تأمین (تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور) و همچنین مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ تا مرحله عمده‌فروشی به‌قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی است.

همچنین تصمیم‌گیری در خصوص صادرات مرغ و تخم مرغ هم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

متن این نامه به‌شرح زیر است:

بند (ب) تصمیمات جلسه یکصدوهفتادوهشتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ 1399.8.11 در خصوص هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به‌شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

1 ــ مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تأمین (تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور) و همچنین مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ تا مرحله عمده‌فروشی به‌قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی است.

2 ــ به‌منظور عرضه مکفی کالا و دسترسی مصرف‌کنندگان به‌نرخ مناسب، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده‌فروشی را به‌عهده دارد.

3 ــ مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد صادرات مرغ و تخم‌مرغ، با وزارت جهاد کشاورزی است.

4 ــ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است دسترسی کامل و برخط وزارت جهاد کشاورزی به اطلاعات سامانه جامع تجارت را تأمین نماید و حمایت‌های سیاستی و نظارتی لازم را اعمال نماید.

5 ــ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است اطلاعات لازم در مورد تأمین، حمل و انبارش این کالاها را به‌طور برخط، از طریق سامانه جامع تجارت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.‌

54372a26-9768-4465-bfee-0dcdedd945b1

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید