Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبرداد؛

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای133 هزار هکتار اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای133 هزار و 770 هکتار اراضی ملی و دولتی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای133 هزار هکتار اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران که در سی و چهارمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران سخن می گفت افزود: در راستای قانون جامع کاداستر تاکنون برای تهیه نقشه های کاداستر بیش از 800 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران قرار داد با شرکت های مشاور منعقد شده و این مرحله در حال انجام است.

وی ادامه داد: این تعامل ایجاد شده بین ادارات کل ثبت اسناد و منابع طبیعی استان تهران و تأکیدات رئیس دستگاه قضا فرصت مناسبی است تا طرح کاداستر به طور کامل برای عرصه های ملی و دولتی استان اجرا و برای تمامی پلاک های ثبتی اسناد تک برگ صادر شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران طرح کاداستر را اقدامی زیربنایی برشمرد و ابراز داشت: اجرای این طرح از ضروریات توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ابزار مهم فنی، حقوقی و اطلاعاتی محسوب می شود.

حیدریان خاطر نشان کرد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم و اساسی است که نقش بسزایی در شفافیت و جلوگیری از پدیده زمین خواری و فساد در معاملات ایفا می نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر سرعت بخشی در اجرای طرح کاداستر تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح ضروری و لازم است تا کمیته فنی ممیزی با سرعت بیشتری نسبت به تأیید و تحویل نقشه های اصلاحی به حوزه های ثبتی مربوطه جهت صدور اسناد تک برگ اقدام کند.

گفتنی است در این جلسه با حضور مسئولان ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد شهرستان های شمیرانات، تهران و دماوند و دیگر اعضای کارگروه، برخی پلاک های ثبتی این شهرستان ها پیگیری و مورد بررسی قرار گرفتند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید