Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

اجرای ۱۰۰ هکتاری طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: تاکنون 100 هکتار از طرح توسعه اراضی شیبدار در این استان اجرا شده است.

اجرای ۱۰۰ هکتاری طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار

 به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی در خصوص طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها، استفاده بهینه از آب و خاک و مدیریت رواناب، کاهش خسارت سیل و کنترل رواناب و افزایش سطح تولیدات باغی از مهمترین اهداف ایجاد باغها در اراضی شیبدار می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان همچنبن در خصوص شناسایی، مکان یابی، استعدادیابی جهت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدارابراز داشت: طبق بررسی های اولیه اراضی مناطق کوهستانی سیاهو، فارغان، کوهشاه احمدی، بستک و بشاگرد قابلیت اجرای این طرح را داشته که مطالعه برای شناسایی و مکان یابی توسط مدیریت باغبانی سازمان انجام شده است.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: برای احیاء اراضی در شرایط فعلی بایستی از گونه هایی همچون انجیر (بومی)، انگور، انار بومی ،گیاهان دارویی، کنار پیوندی و سپستان استفاده شود که نیاز آبی خیلی کم و ارزش اقتصادی بالایی دارند .

وی همچنین اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون  100 هکتار از طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در مناطق حاجی آباد و سیاهو بندرعباس اجرا شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان ساخت: ارقام مناسب کشت در اراضی شیبدار با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات میدانی به عمل آمده شامل انجیر سبز استهبان برای شمال حاجی آباد و انجیر های بومی برای سایر مناطق استان می باشد .

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید