Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه مکانیزه در راوند کاشان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از بهره‌برداری یک واحد گلخانه مکانیزه تولید سیفی‌جات در منطقه راوند خبر داد.

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه مکانیزه در راوند کاشان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مسعود خاندایی در حاشیه بازدید از این مجموعه افزود: گلخانه مکانیزه تولید سیفی‌جات با اعتبار بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از سوی سامانه کارا در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی و با حمایت فرمانداری کاشان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

وی بیان کرد: تامین گاز، سوخت گازوییل و همچنین افزایش سهمیه آب برای کشت و کار  از جمله موانع پیش روی این مجموعه بود که با پیگیری و رفع مشکلات، اکنون این گلخانه در حال تولید گوجه‌فرنگی با کیفیت بسیار عالی است.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان اضافه کرد: این مجموعه گلخانه‌ای در حال حاضر علاوه بر تامین بخشی از نیازهای شهرستان در این حوزه به صورت مستقیم برای چهار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی در ادامه گفت: توجه به تولید محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر و با کیفیت مطلوب در سطح این شهرستان به صورت مکانیزه و پیشرفته می‌تواند در تنظیم بازار و برطرف کردن نیازهای مردم موثر باشد.

خاندایی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در سطح شهرستان برای گروه‌های مختلف جامعه تاکید کرد: اشتغال جوانان، به ویژه قشر دانش‌آموخته و حمایت از تولید و ایجاد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی متوسط و کوچک در منطقه از سیاست‌های مستمر فرمانداری کاشان است و در این راستا همه امکانات به جد برای برطرف کردن مشکلات تولید در حوزه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

در حال حاضر کاشان با ۲۷ هکتار، بالاترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای را در بین شهرستان‌های کویری استان اصفهان به خود اختصاص داده و بر اساس افقی که برای ۲ سال آینده ترسیم شده است، این رقم باید به سطح ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید