Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی 310 هکتاری کشت گیاهان دارویی در شهرستان مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: تقویت پوشش گیاهی و برنامه‌ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در 310 هکتار از مراتع این شهرستان دنبال می‌شود.

برنامه‌ریزی 310 هکتاری کشت گیاهان دارویی در شهرستان مهدی‌شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مشارکت بهره‌برداران در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی مکان‌یابی شد.

وی با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قراردادها و تأمین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی مهدی‌شهر انجام‌شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغاز می‌شود.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: باریجه، بادام‌کوهی، از جمله گونه‌های پیش‌بینی‌شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان مهدی‌شهر است.

عبدوس تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی هر منطقه علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و افزایش درآمد بهره‌برداران است.

وی تأکید کرد: توسعه گیاهان دارویی تیری 2 نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابان‌زدایی می‌شود و هم موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در 2500 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان مهدی‌شهر انجام شد.

عبدوس بیان کرد: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید