Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

پیش بینی تولید 180 کیلوگرم زعفران در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 180 کیلو گرم زعفران خشک از سطح 42 هکتار از مزارع این شهرستان برداشت و تولید شود.

پیش بینی تولید 180 کیلوگرم زعفران در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه امسال برداشت زعفران در این شهرستان دیر تر آغاز شده است، تصریح کرد: عملیات برداشت زعفران از نیمه آبان ماه آغاز و تا اوایل آذرماه آینده ادامه دارد.

این مقام مسئول با با بیان اینکه برداشت زعفران در یک دوره 20 تا 25 روزه انجام می شود، اظهار کرد: برداشت زعفران زمینه اشتغال موقت بیش از 1500 نفر روز را فراهم کرده است.

وی  با اشاره به  اینکه زعفران تولید شده در  مرودشت به  لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی  برخوردار است، افزود: محصول تولیدی بخشی به صورت بسته بندی شده و برند و بخشی نیز با ارسال به استان های خراسان و تهران به فروش می رسد.

او ابراز کرد: عدم وجود برنامه های صادراتی مشخص و صادرات فله ای به صورت کیفی و توریستی و عدم وجود صنایع تبدیلی زعفران از مشکلات کشت و کار زعفران است.

به گفته وی؛ کشت زعفران با حمایت های دولتی در سال آتی در حال توسعه است به نحوی که به برای کشت جدید تا کنون 35 تن پیاز زعفران در بین متقاضیان توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید