Iranian Agriculture News Agency

برداشت 160هزار تنی پیاز در استان زنجان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر صادرات پیاز و سیب زمینی از طرف کشور ایران آزاد بوده و مشکلی برای آن وجود ندارد.

برداشت 160هزار تنی پیاز در استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان ، جواد تاراسی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر صادرات پیاز و سیب زمینی از طرف کشور ایران آزاد بوده و مشکلی برای آن وجود ندارد.

وس ادامه داد: تولید پیاز در استان زنجان حدود 160 هزار تن برآورد شده که 100درصد آن برداشت و به تدریج در حال عرضه به بازار است؛ با برداشت پیاز استانهای جنوبی در آینده نزدیک حجم عرضه پیاز افزایش و شرایط برای توسعه صادرات مهیاتر خواهد بود .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، افزود: کشور عراق به عنوان یکی از بازارهای صادراتی اصلی، واردات سیب زمینی را ممنوع نموده است و محدودیت ایجاد شده برای صادرات به عراق و مباحث مرتبط دیگر موجب کاهش قیمت سیب زمینی در بازار شده که امیدواریم با برنامه های حمایتی ابلاغی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اعمال مشوقهای صادراتی روند قیمت سیب زمینی در بازار اصلاح و منافع کشاورزان حفظ شود.

 تاراسی ضمن برآورد تولید محصول سیب زمینی در استان به میزان 280 هزارتن افزود: میزان 95درصد برداشت از محصول تا نیمه آبان ماه برداشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اعمال سیاستهای مناسب توسط وزارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت که مسئولیت تنظیم بازار اقلام اساسی و کشاورزی را عهده دار می باشد منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تامین می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید