Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت پاییزه در مناطق غربی استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان از آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی غرب اصفهان خبر داد.

آغاز کشت پاییزه در مناطق غربی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اصغر رستمی با اشاره به سال زراعی جاری اظهار داشت: کشت محصولات پاییزه در شهرستان‌های غرب استان اصفهان و با کشت محصول کلزا آغاز شده است که محصولات کلزا، گندم و جو بیشترین سطح زیرکشت پاییزه را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی به دستورالعمل ابلاغی از طرف وزارت جهاد کشاورزی اشاره‌ای کرد و افزود: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان زیر کشت پاییزه گندم و جو به صورت آبی و دیم برود.

کشت ۶۵۰ هکتار کلزا در اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان به عدم جریان زاینده رود در اکثر مناطق کشاورزی استان اصفهان گریزی زد و گفت: طبیعی است کشت پاییزه در اراضی کشاورزی که منبع آبی آن تأمین شده است انجام می‌شود.

وی به تهیه بذور کشاورزی گندم و جو هم اشاره‌ای کرد و گفت: بذور مناسب گندم، جو و کلزا برای کشت پاییزه تهیه و تدارک دیده شده است.

رستمی اعلام کرد: کشت محصول کلزا در ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به اتمام رسیده است.

تهیه ده هزار تن بذور گندم و جو در اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار تن بذور گندم و جو فراوری و اصلاح شده آماده توزیع است، تصریح کرد: بخشی از بذور مورد نیاز برای کشت غلات به صورت خودمصرفی است که کشاورزان از سال قبل این بذور مرغوب را تهیه کرده بودند و در کشت پاییزه از این بذور استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بعضی از مناطقی که کشت دیم انجام می‌دهند به دلیل عدم بارش‌های مناسب جوی توصیه‌های فنی و کارشناسی لازم به کشاورزان اطلاع رسانی شده است تا به محض فراهم شدن شرایط جوی و بارش‌های مناسب کشت پاییزه را انجام دهند.

رستمی بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان اصفهانی تاکید کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هکتار جو و ۲۵ هزار مترمربع گندم در استان اصفهان زیر کشت پاییزه رفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید