Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد:

متوسط تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی از 62 هزارهکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: الگوی کشت یکی از مهمترین پارامترهای طراحی شبکه های آبیاری مطرح بوده و ارتباط مستقیمی با بهره وری بهتر از منابع آب و به تبع آن افزایش تولید محصولات استراتژیک و بالقوه هر منطقه است.

متوسط تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی از  62 هزارهکتار

به گزارش ایانا در اردبیل، حسن نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان پارس آباد مغان، گفت: الگوی کشت یکی از مهمترین پارامترهای طراحی شبکه های آبیاری مطرح بوده و ارتباط مستقیمی با بهره وری بهتر از منابع آب و به تبع آن افزایش تولید محصولات استراتژیک و بالقوه هر منطقه می باشد. در اکثر شبکه های آبیاری و زهکشی کشور این الگو دستخوش تغییرات زیادی در نوع محصولات زراعی و مساحت زیر کشت آنها در طول دوره بهره برداری از شبکه ها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: رعایت اصل تنوع کشت عامل به حداقل رساندن و واقعی شدن قیمت‌ها می‌باشد.

وی افزود: عدم رعایت اصل تنوع کشت سبب تخصیص اراضی وسیعی از منطقه به یک محصول خاص و کاهش قیمت آن محصول را موجب می‌شود.

نظیفی در مجموع کل سطح کشت زیر شبکه در این شهرستان را 62 هزار 279 هکتار عنوان کرد و گفت: از این اراضی سطح زیرکشت آبی 58 هزارو 986 هکتار و بصورت دیم نیز 3هزارو 293 هکتار می باشد.

نظیفی به اختصاص 27 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بهاره اشاره کرد و گفت: این اراضی به کشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای و بذری و سویا ، پنبه ، چغندر ، بادام و جالیز و صیفی جات تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه سالانه از سطح بیش از ۶۲ هزار اراضی شهرستان پارس آباد بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود گفت: با بهره برداری از گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری، جهش بزرگ دیگری به حجم بیش از ۴۵۰ هزار تنی در محصولات کشاورزی حاصل خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید