Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز در شیروان

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سالانه در این شهرستان، پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز تولید می شود که از این میزان هزار و ۷۲۷ تن به مصرف داخلی استان رسیده و مابقی به صورت دام زنده به سایر استان ها حمل می شود.

تولید سالانه پنج هزار و ۶۶ تن گوشت قرمز در شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شیروان مصرف سرانه گوشت این شهرستان را سالانه ۱۱ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امسال میزان تولید گوشت قرمز در این شهرستان به نسبت سال قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته که این میزان در سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ تن بوده و امسال به پنج هزار و ۶۶ تن افزایش یافته است.

وی افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در خراسان شمالی ۱۴ کیلوگرم و در کشور ۱۲ کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: این شهرستان با دارا بودن ۱۲ هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین، ۲۵ درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تولید می‌کند.

حیاتی با اشاره به اینکه ماهانه، هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره بین دامداران این شهرستان توزیع می شود، گفت: اینک قیمت هر کیلوگرم کنسانتره یارانه ای، ۲۹ هزار ریال و آزاد ۵۰ هزار ریال است که دامداران درخواست جو و نهاده های دامی با قیمت مناسب را دارند.

وی گفت: با توجه به قیمت نهاده های دامی، متقاضی دریافت کنشانتره یارانه ای زیاد است و با توجه به شیوع ویروس کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع مردم، مراکز توزیع نهاده ها در شهرستان افزایش یافته است.

حیاتی افزود: هر راس گوسفند ماهانه به ۳۰ کیلوگرم و هر راس گاو به ۳۶۰ کیلوگرم نهاده دامی نیاز دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید