Iranian Agriculture News Agency

اقدامات منابع طبیعی پیشگیرانه و در راستای پدافند غیر عامل است

رئیس اداره فنآوری اطلاعات و تحول اداری و مسئول پدافند غیرعامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تمامی اقدامات منابع طبیعی در بخش های مختلف پیشگیرانه و در راستای پدافند غیر عامل است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران داود جلیل نژاد که به منظور تشریح اقداماتی که به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل (5 لغایت 12 آبان ماه) انجام شده با این پایگاه اطلاع رسانی گفت و گو می گرد افزود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است که بر این اساس تمامی فعالیت های منابع طبیعی در بخش های آبخیزداری، بیابان، مراتع، جنگل، امور اراضی و... پیشگیرانه و جزو اقدامات پدافند غیرعامل بشمار می آیند.

 

وی کاربرد فنآوری های نوین در علوم آبخیزداری، بیابان زدائی، احیای مراتع و... را در راستای توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: تحت هر شرایطی مقوله توسعه پایدار باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر بدون آگاه سازی و فرهنگسازی در زمینه حفظ منابع طبیعی و بهره برداری مطلوب از آنها میسر نخواهد بود.

 

جلیل نژاد به اقدامات انجام شده به مناسبت این هفته پرداخت و خاطر نشان کرد: فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی، برگزاری نشست های علمی تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه های منابع طبیعی و زیرساخت های آن و سایبری برای ستاد اداره کل و به صورت ویدئوکنفرانسی برای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان تهران، برگزاری مسابقه کتبی غیرحضوری برای کارکنان، رزمایش پدافند سایبری تست نفوذ به شبکه رایانه ای و سِرورها با عنوان مقابله با نفوذ و هَک و رزمایش تست قطع برق شهری و اتصال ژنراتور برق ساختمان و یوپی وی اس های رایانه ها از جمله اقداماتی است که در هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید