Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی در تامین کود مورد نیاز زمین های کشاورزی با کمبود مواجه نیست

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی درخصوص توزیع کود شیمیایی در فصل زراعی جاری به منظور کشت محصولات در استان اظهار کرد: استان خراسان شمالی در این فصل زراعی پاییزه در زمینه تامین کود اوره و کود فسفاته مورد نیاز زمین های کشاورزی با هیچ محدودیتی مواجه نبوده است.

خراسان شمالی در تامین کود مورد نیاز زمین های کشاورزی با کمبود مواجه نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محسن نظام دوست مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه زمان مصرف کود فسفاته در هر فصل زراعی پس از انجام کشت است، اعلام کرد: کود فسفاته به اندازه کافی برای زمین های کشاورزی استان تامین شده و در انبارهای شرکت های توزیع استان موجود است.

وی افزود: به هر میزانی که کشاورزان تقاضای خرید داشته اند این کالا با قیمت 400 تا 530 هزار تومان در کیسه های 50 کیلویی به کشاورزان تحویل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: عرضه کود فسفاته به کشاورز متقاضی از طریق ثبت نام آنان در سامانه معرفی شده، انجام می شود.

نظام دوست گفت: از مهر ماه امسال تا به کنون 140 تن کود فسفاته به کشاورزان متقاضی در استان تحویل شده است.

وی در ادامه درباره توزیع کود اوره در استان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه سهمیه کود اوره استان در سال 98، 24 هزار تن بود، سازمان جهاد کشاورزی استان با پیگیری هایی که انجام داد، موفق شد این سهمیه را برای امسال به 32 هزار تن افزایش دهد که از محل پتروشیمی خراسان تامین شود.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون پتروشیمی خراسان 24 هزار تن از این سهمیه را به شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان تحویل داده است و هشت هزار تن باقیمانده را تا پایان سال جاری تحویل می دهد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال قیمت هر کیسه 50 کیلویی کود اوره با قیمت دولتی 54 هزار و 562 تومان و 5 ریال است، اعلام کرد: طی هفت ماه گذشته 75 درصد از سهمیه کودی که تحویل گرفته ایم میان کشاورزانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، توزیع شده است.

وی افزود: 20 درصد از برنامه تحویل کود اوره به کشاورزان نیز جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی به طور مستمر عملکرد شرکت های کارگزاری توزیع کود شهرستان را پایش می کند که تخلفی در نحوه توزیع اتفاق نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: هفته ای یکبار تیم رصد و پایش سازمان جهاد کشاورزی استان عملکرد کارگزاری های پخش این کالا را بررسی می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید