Iranian Agriculture News Agency

برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک با 160 هکتار سطح زیر کشت زعفران یکی از تولید کنندگان طلای سرخ در استان است که 145 هکتار از مزارع شهرستان در فاز تولید اقتصادی و 15 هکتار نهال می باشد .

برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، غلامرضا منگلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت زعفران از  سطح مزارع شهرستان بسته به شرایط جوی، درجه حرارت منطقه  و میزان گلدهی مزارع، از اواسط ابان ماه شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با احتساب  متوسط عملکرد 4.5 کیلو گرم در هکتار 650 کیلو گرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: زعفران  تولیدی شهرستان به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر از بازار پسندی بالایی برخوردار است و محصول تولیدی علاوه بر داخل استان  در خارج از استان نیز به فروش می‌رسد.

گفتنی است، اداره ترویج و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با  برگزاری کلاس های آموزشی در مناطق مستعد ، انتشار برگه ترویجی از طریق شبکه های اجتماعی محلی و توزیع تک برگ ترویجی بین متقاضیان  در راستای ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران و ترویج کاشت این محصول اقدامات شایانی صورت داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید