Iranian Agriculture News Agency

بازرگان در حاشیه سفر به استان سمنان تأکید کرد:

لزوم حمایت از بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های مشارکتی بخش کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج گفت: یکی از اولویت‌های سازمان تحقیقات کشور حمایت و تقویت طرح‌های مشارکتی با ورود سرمایه بخش خصوصی است.

لزوم حمایت از بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های مشارکتی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان،  کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مزرعه 100 هکتاری زعفران در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت شهرستان شاهرود در زمینه محصولات کشاورزی بسیار بالا است و همان‌طور که در سطح کشور معروف است، محصولات باغی همچون زردآلو، انگور و محصولات جالیزی مانند چغندرقند، سیب ‌زمینی در این شهرستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به طرح‌های مشارکتی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و همکاری مراکز تحقیقات کشور نیز عنوان کرد: این طرح با هدف ورود سرمایه بخش خصوصی به حوزه کشاورزی و ارتقای کشاورزی دانش‌بنیان در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور در حال اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مشارکتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان واقع در شاهرود در حال انجام است گفت: طرح مشارکتی مزرعه 100 هکتاری زعفران که با سرمایه بخش خصوصی و همکاری مرکز تحقیقات در حال انجام است مانند سایر طرح‌های مشارکتی به مدت 10 سال و بدون انتقال مالکیت به‌صورت قرارداد مشارکتی تنظیم ‌شده است و مدافع این طرح نیز به‌ صورت مشارکتی تقسیم می‌شود.

بازرگان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات اولیه این طرح، توسط مراکز تحقیقات نیز بیان کرد: دسترسی به زمین مناسب، آب به میزان مورد نیاز گونه سطح کشت و در اختیار قرار دادن آزمایشگاه‌ها و اماکن مورد درخواست سرمایه‌گذار از جمله تعهدات مراکز تحقیقات است.

وی افزود: در اختیار گذاشتن یافته‌های علمی و کارشناسی مراکز تحقیقات و اعضای هیئت ‌علمی در کنار یافته‌های دانش‌بنیان از دیگر امتیازات مراکز تحقیقات برای سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید