Iranian Agriculture News Agency

طی یکسال و نیم اخیر؛

ظرفیت کل صنایع تبدیلی کشاورزی استان از یک میلیون و 800 هزار تن به 2میلیون و 200 هزار تن رسیده است

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از رشد چشمگیر صنایع تبدیلی استان در کلیه زیر بخش ها خبر داد و گفت؛ از ابتدای سال 98 تا مهر99 بیش از 400 هزار تنظرفیت جدید در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در استان ایجاد شده که در سنوات قبل بی سابقه بوده است و این در حالی است که بخش صنعت در سال گذشته با بدترین شرایط و مشکلات اقتصادی مبارزه کرده است.

ظرفیت کل صنایع تبدیلی کشاورزی استان از یک میلیون و 800 هزار تن به 2میلیون و 200 هزار تن رسیده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سعید کریمی با اعلام این خبر افزود؛ این رشد در کلیه زیر بخش های صنایع تبدیلی (زراعی، باغی و دامی) بوده است.

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد؛ خیلی از این صنایع از قبیل چیپس سیب زمینی، چیپس میوه، پیاز خشک، بسته بندی انواع چاشنی غذا، بسته بندی مواد غذایی در بسته بندی‌های نوین، عسل قاشقی، بسته بندی علوفه و... برای اولین بار در استان ایجاد شده است که خود یک تحول و جهش بزرگ بوده و علاوه بر آن چندواحد جدید مورد نیاز استان از قبیل واحد تولید رب گوجه، سردخانه و... نیز به منظور رفاه حال کشاورزانو آرامش آنها ایجاد شده است.

این مسئول در ادامه گفت؛ خوشبختانه با ایجاد برخی واحدها در سال گذشته علاوه بر خودکفایی و عدم نیاز به خرید محصول از سایر استانها توان تولید و ارسال محصول به سایر استانها را داریم.

وی در ادامه تصریح نمود؛ برخی از این واحدها شامل واحدهای خوراک دام وطیور، واحدهای بذر گندم و جو، بسته بندی حبوبات، سیلوهای ذخیره غلات و... است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای به طرح های در دست ساخت صنایع تبدیلی داشت و گفت؛ در حاضر بیش از 350 هزار تن ظرفیت طرح های جدید صنایع تبدیلی کشاورزی در دست ساخت می باشد که از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کریمی اظهار نمود؛ علاوه بر عملکرد سال گذشته در ایجاد واحدهای جدید و همچنین واحدهای در دست ساخت، در سال گذشته برنامه های دیگری که از جمله بازسازی واحدهای مستهلک شده، راه اندازی واحدهای راکد، تامین نقدینگی واحدهای نیمه فعال و...نسبت به سنوات قبل بی سابقه بوده است.

کریمی در پایان یکی از مهمترین اهداف و برنامه های آینده صنایع تبدیلی را با توجه به شرایط فعلی تکمیل و راه اندازی واحدهای در دست ساخت و نیمه تمام اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید