Iranian Agriculture News Agency

نقش حیاتی دامپزشکی در اجرای پدافند غیرعامل

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نقش دامپزشکی را در بحث پدافند غیر عامل مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

 نقش حیاتی دامپزشکی در اجرای پدافند غیرعامل

امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته پدافند غیرعاملدر گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: دامپزشکی یکی از سازمانهای مهم و پیشرو در بحث پدافند غیر عامل است که در مقابل تهدیدات بیولوژیکی و تامین امنیت غذایی افراد جامعه نقش مهم و حیاتی دارد.

وی افزود: در حوزه بیماریهای دام خصوصاً برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز و شیوع برخی بیماری‌ها، چنانچه توجه کافی نداشته باشیم و برخی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار نگیرد می تواند ما را دچار بحران از قبیل بروز تلفات و کاهش تولیدات نماید و این امرامنیت روانی و امنیت اقتصادی مردم را می تواند به چالش بکشد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این مطلب که موقعیت کشور از نظر منطقه جغرافیایی به‌گونه‌ای است که در یک منطقه پرخطر از لحاظ شیوع و بروز بیماری‌ها قرار داریم افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهدیدات بیولوژیک علی الخصوص در حوزه دامی به‌دلیل تعدد عوامل بیماری‌زا و راههای انتقال بیماری سریع‌تر به سهولت گسترش می‌یابد.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی و برنامه ریزی با افزایش سطح آگاهی مردم در جهت تأمین امنیت مواد غذایی، تأمین بهداشت دام و مبارزه علیه بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تضمین امنیت و سلامت مواد غذایی که چه بسا امنیت ملی را به دنبال خواهد داشت را تضمین خواهد کرد.

وی نقش اطلاع رسانی به جامعه هدف و عموم مردم را بسیار مهم عنوان کرد و اذعان داشت: روابط عمومی ها با انعکاس اخبار در زمان مناسب در راستای اطلاع رسانی برای انجام واکنش سریع رادر مقابل انفعال عمل مقابل، داشته باشند و این مهم ارتباط تنگاتنگ با مباحث پدافند غیرعامل یا مدیریت بحران دارند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید